Hoera voor het einde van de kerstvakantie

Haha, de kerstvakantie is ten einde. We tellen de uren af.

Het was niet de meest dynamische ten huize Kikkererwt. Elders ook niet, las ik hier, en ik was erg blij met de eerlijkheid van moeders-onder-elkaar. Hoe dat komt (hier dan), wordt de trouwe lezer binnen een weekje wel duidelijk. Maar het heeft te maken met 80% van de tijd op de bank liggen, en elke activiteit bekopen met prompt in slaap vallen. Gisteren nog wandelde ik naar de markt voor brood, waarna ik te moe was om te eten en te midden van de kinderdrukte op de bank in slaap viel voor maar liefst een uur. Het beloofde zwemuitje was hilarisch utopisch, dus we belanden uiteindelijk maar met de jongens in een springkastelen-binnenspeeltuin, waar ik met mijn hoofd op de tafel verder dutte.

En morgen ga ik weer werken. Ik heb geen idee hoe dat gaat uitdraaien. Alsof ik een dag wakker kan blijven. Haha.

Ik heb alleszins een lesje geleerd over vakanties. Ten eerste dat je als ouder beter in topvorm bent. En ten tweede dat ik er volgens jaar wat planning tegen aan gooi. Dat had dit jaar niets uitgehaald, maar het landerige van de dagen, het van dag tot dag bekijken wat lukt, het donkere buiten, de kou, de onmogelijkheid buiten te spelen, de vele Netflix-uren, het afhaaleten omdat ik het niet kon opbrengen te koken, en het feit dat de jongens in een verschrikkelijke fase van prot-, poep-, en drolgrapjes zijn, maakten er niet echt een topper van.

Hoe was jullie vakantie?

 

19 gedachtes over “Hoera voor het einde van de kerstvakantie

  1. Fijn, dat feest van herkenning na die feestdagen! Mijn vakantie was ook geen feestje. Vandaag, op de laatste dag, krijg ik eindelijk waar ik al 2 weken naar verlang: alleen thuis zijn en niets moeten doen. Ik ben er zelfs voor weggelopen uit een relaxweekend voor moeders waar ik totaal a-relaxed werd. Dus het is eigenlijk een (duur) kado aan mezelf. Maar na een week in een diep zwart dal en een week van hangerige dagen gun ik het mezelf van harte. Ik denk nog even niet aan morgen en de ratrace die weer voor de deur staat. Succes daarmee allemaal!

  2. Zelf schreef ik na een week vakantie en geen kampje: de liefde is geen verdienmodel, maar dat is lastig onthouden na een week kerstvakantie. En toen ging hij nog 3 uur per dag naar een soort atelier.
    De tweede week ging hij op kamp, waar hij zich supergoed amuseerde, werkte ik 2 dagen en was ik 2 dagen thuis (en dat zei ik hem niet). Ik voelde me nog altijd een beetje schuldig, maar vond het toch ook topouderschap dat hij een hele week thuis mocht blijven. Model voor herhaling vatbaar vind ik.

  3. Ik vind het ook moeilijk hoor, ons meisje de hele dag in huis hebben en proberen bezig te houden… Hier wordt ook altijd afgeteld naar de dag waarop de school weer begint. Het is gewoon erg veel werk. Daar heb ik me al best schuldig over gevoeld, maar ik ben er ondertussen achter dat er mensen zjin die heel graag met kleine kinderen bezig zijn, en andere mensen (zoals ik) gaan gewoon liever op hun eentje met de hond in de velden wandelen. Maar we hebben wel veel leuke dingen gedaan samen, en op de andere momenten bood Harry Potter uitkomst. Ik snap echt niet hoe ouders voor de uitvinding van de tv hun kroost bezig hield, maar ik veronderstel dat kinderen toen meer buiten speelden (omdat dat gewoon nog kon).

    Heel veel moed en sterkte voor jou, Prinses! Ik hoop dat je met die vervelende vermoeidheid door de dagen geraakt…

  4. Oh oh oh zo herkenbaar, zowel het aftellen naar morgen(en dan zijn mijn kids al een heel stuk ouder, maar die vragen dan weer een andere soort aandacht: als wij niets met hen organiseren, zitten ze de hele tijd op laptop, ipod, ipad, telefoon en daar krijg ik dus echt de kriebels van) als die ongelooflijke vermoeidheid, dus ik hoop dat ik binnen een weekje kan zeggen dat mijn vermoeden over de oorzaak ervan klopt 😉 – gelukkig zijn ze wel doodop, dus kan ik hen toch wat vroeger naar bed sturen vanavond, want morgenvroeg zal het weer prikken om vroeg op te staan…

  5. Ha, hier ook blij dat dochterlief weer naar de crèche mag morgen… Ik ben een dikke week thuis geweest met haar, en ondanks alle plannen die ik had gemaakt, is er amper iets van in huis gekomen. Peuterpuber, groeisprong én nieuwe tandjes. Alles samen. Deze mama is een beetje op…

  6. Pingback: Week #2 na een geweldige vakantie – nenoo.be

  7. Ook hier hoor, een kerstvakantie lang binnen zitten doet ze geen deugd. Donker druilerig weer doet de papa ook geen deugd. Ik moet onze jongens en mijzelf af en toe kunnen “uitlaten” 🙂 Ik kijk uit naar het moment dat ik ze buiten kan jagen met de gevleugelde woorden “ga maar een beetje buiten op de trampoline springen”. Dat wordt een feest. Nu was het vooral veel elkaar lastigvallen, wedstrijdjes rond de tafel lopen en Netflix kijken geweest.

  8. Eigenlijk is het omgevlogen hier. Nog zoveel wat ik had willen doen met de kinderen. Maar ja, ik geloof dat ze die ene (of was het nou twee? ;-)) pyjamadag wel lekker vonden.
    Ruzie werd er ook gemaakt, volgens mij is dat overal zo, oefenen ze mee en leren ze van. Euh, toch? Mopperen moesten we ook en we schoten allebei een keer uit ons slof toen ons hoofd overprikkeld was door ongehoorzaam meidengegil. Ook dat ehm… ja, toch? (Iemand?).
    Verwachten we misschien teveel van zo’n vakantie? Giga gezellige gezinstijd en Pintrest perfect plaatje, of ook maar een beetje daarvan? Misschien wordt het dan al gauw een domper.
    Voor de rest, was de vakantie wel leuk. Ik vond het helemaal niet leuk om vandaag weer de kinderen naar school te brengen. Als ik Amerikaans zou zijn, zou ik misschien wel voor homeschooling gaan (en in de rimboe gaan wonen), al vind ik dat sociaal gezien dan weer niet zo handig. Ik vind het soms jammer dat je bewust kiest voor een gezin maar dat je dan nog allemaal vier richtingen op bent het grootste deel van de dag/ week, school, werk enzo.

  9. Veel beterschap Prinses, is het gelukt om te gaan werken?

    Ik had een weekje en dat was zalig. Van dag tot dag kijken waar ik zin in heb en waarin niet, ik blijf zware supporter van dat Tijdsurfen van Paul Loomans. En af en toe gewoon lekker niks. Ook leuk nieuws was dat ons moeder de Libelle-perfectie uit haar huis heeft geweerd deze kerst, heb haar er van harte mee gefeliciteerd want ze ziet eindelijk in dat niemand dat verwacht of eist.

  10. Hier een week thuis met de kindjes en daarna mijn eerste werkweek gehad. Die eerste week vond ik het vermoeiendste en die tweede week vond ik mijn man elke avond uitgeteld terug. Heeft wel goed gedaan voor zijn respect voor mij en het evenwicht in ons gezin 😉

  11. identiek hetzelfde hier!!! vooral die kaka moppen zijn irritant, we waren gisteren hier bezig dat we misschien zelfs wat strenger gaan moeten opvoeden, zo erbarmelijk was deze vakantie, veel gevecht, veel rommel, stuiterballen kinderen, te veel tv, te laat slapen enz, volgend jaar heb ik ook een planning denk ik, ook ik heb serieus energieprobleem sinds eind november, chronische keelontsteking, flauwvallerig, dikke klieren en doodmoe, slaap ook keiveel , geploeterd tot de vakantie in de hoop te kunnen ‘rusten’ en natuurlijk nu nog erger, lig al een dikke maand op de zetel, nu in ziekteverlof, geraak niet eens op werk en op zoek naar oplossing maar nog niet kunnen vinden (bij huisarts,homeopaat/orthomoleculaire arts, osteopaat….) nog nooit zo moe en ziek geweest, veel moed daar

  12. Pingback: Overbodige luxe | En ze leefden nog groen en gelukkig

Plaats een reactie