Return to sender

De dag is van mij, tot maar liefst 15u. Dan vertrek ik om te gaan werken aan de andere kant van dit land.

De wind raast langs het huis, de regen striemt tegen het dak.

Ik hou van schriftjes. Ik heb een mooie collectie volgeschreven en lege schriftjes. Ik heb mijn schriftjes liefst zonder lijntjes. En ik zeul ze mee om aantekeningen te maken, bv als ik zelf een workshop geef of als ik een cursus volg. Het zijn geen dagboekschriftjes, maar schriftjes waarin ik alles samen raap wat de dagen brengen en wat niet verloren mag gaan.

Voor de tweede verjaardag van de jongste zoon kreeg ik een schriftje cadeau van een medeblogster. Ze weet wel dat zij het is. Op de voorkant een sensuele vrouwelijke vrouw van Gaëlle Boissonard. Op de eerste pagina dit:

Ik heb geen bepaalde voorstelling van de Wolfsvrouw in mijn hoofd (hoewel), maar de kracht, de openheid en het zelfvertrouwen waarmee dit meisje de wereld tegemoet treedt doen me vermoeden dat ook zij zo’n vrouw is.

Weet dat je zoon zonder jou nooit had gestaan waar hij nu staat, met zijn zuivere aard, zijn vertrouwen in de wereld en zijn kleine gelukjes. Vandaag is een dag om hem te vieren, maar evenzeer jou. Wees trots op je zonen, op jezelf, op je schrijfsels, en op alles waar je voor staat. Weest trots op alles wat je (alleen) bereikt hebt en koester alle gevoelens die je hebt – dat je ze hebt is van een grote en zuivere kracht en ik heb er alle vertrouwen in dat het naar iets goed zal leiden.

Eigenlijk, lieve S., wil ik alles wat je schreef ook aan jou zeggen.

Bij deze.
S. Weet dat je zoon zonder jou nooit had gestaan waar hij nu staat, met zijn zuivere aard, zijn vertrouwen in de wereld en zijn kleine gelukjes. Elke dag is een dag om hem te vieren, maar evenzeer jou. Wees trots op je zoon, op jezelf, op je schrijfsels, en op alles waar je voor staat. Weest trots op alles wat je (alleen) bereikt hebt en koester alle gevoelens die je hebt – dat je ze hebt is van een grote en zuivere kracht en ik heb er alle vertrouwen in dat het naar iets goed zal leiden.

Met liefs.

P.

3 gedachtes over “Return to sender

Plaats een reactie