Prinses zoekt een vegetarische, ambitieuze hippie

Soms denk ik dat ik er wel eens terug aan toe ben. Aan een lief, bedoel ik dan. Het ergste leed is geleden, ik ben moe – ok uitgeput – en heb mijn kop en mijn dagen behoorlijk vol. Maar ik sta er ook wel een beetje weer met mezelf en de jongens. Het is geen gesmacht meer dat er eens iemand moet komen die nu alles eens beter gaat maken, maar wel dat er iemand mag komen die van geluk zal mogen spreken als hij mee mag doen met ons.

Anyway. Iemand dus. Van datingsites krijg ik naast instant diarree ook het gevoel laat-maar-ik-blijf-wel-alleen. Een oude vrijster heeft ook wat. Even serieus. Iemand die als slagzin schrijft dat het leven als een neus is en je er uit moet halen wat er in zit. OMG. Ik krijg nog braakneigingen als ik er aan denkt. (Zou die vent ooit reacties krijgen?) Klik weg. Klaar. Happy single, ik. Niet dan?

Maar goed. Iemand dus. Optioneel, misschien, en hij moet vooral op mijn pad komen, ik ga ‘m niet zoeken. Zo wanhopig ben ik niet meer.

Aan welke voorwaarden zou hij moeten voldoen? Of mooier, wat is mijn wishlist?

  1. Grappig genoeg staat met stip op één (niet lachen) dat hij vegetariër moet zijn. Dat klinkt nu echt heel onnozel, maar ik heb een soortement afkeer gekweekt van anderen vlees zien eten/vlees in de koelkast (ugh!)/de lichaamsgeur van een man die vlees eet (het is vast inbeelding). Niets zo afstotelijk als een leuke man die in het frituur een ‘berepoot’ verorbert. Ik meen dit. Je mag daar mee lachen, ik ben bloedserieus.
  2. Hij mag een beetje hippie zijn. Niet heel conventioneel. Ecologisch bewust, wat linksig. Iemand die geen tv wil (just like me!) en graag uren gaat wandelen in de natuur en mij op sleeptouw neemt (en uiteraard ook iets lekkers in zijn rugzak stopt). Iemand die met kinderen om kan en er nog wat wil (en zich dan schikt in de rol van verpleegster gedurende 9 maanden voor zijn permanent doodzieke en immobiele lief.) Iemand die van musea houdt en koffiebarretjes en boeken en de krant op zaterdag. Als het even kan haalt hij ook croissants en brengt hij me koffie op bed. Slik, 1+2 klinken op sommige punten als Dirk. Dirk was vast een leuke man geweest als hij niet zo gestoord was. Soms droom ik ervan dat hij nog eens geneest.
  3. Hij is gedreven, heeft passie, heeft een leuke goede baan en heeft ambitie. Dat toont zich ook in zijn inkomen. Nee, ik hoef geen rijke man of een man die meer verdient dan ik (alhoewel…), maar zo iemand die een beetje aanmoddert en wat flierefluit vind ik absoluut onaantrekkelijk (wat ook niet waar is, want dat trok me bij Dirk aan als een soort tegenhanger van mezelf). Maar dus iemand met passie die er zijn boterham mee verdient. En ik moet eerlijk zeggen dat ik dan iets meer val voor passies die waardengebonden zijn, dan voor de meer commerciële. Dat hoort dan ook bij dat linksige. Ik wil graag iemand waar ik een goed leven mee kan opbouwen. En dan bedoel ik niet dat we drie keer per jaar met het vliegtuig op reis moeten, maar een keer gaan kamperen en een citytripje om de vijf jaar en ook wat geld en tijd over om anderen te kunnen helpen en engagement op te nemen. Dat lijkt me zalig.
  4. Het is geen must, maar grote donkerbruine ogen zijn een pluspunt.

Als je toevallig een single broer of vriend hebt die aan deze kenmerken voldoet, mag je hem sturen. Of een toverstafje om Dirk te genezen van alles wat met hem scheelt, dat mag ook.

Tot die tijd redden we het prima met ons drietjes.

 

 

 

29 gedachtes over “Prinses zoekt een vegetarische, ambitieuze hippie

  1. Mijn partner komt overeen met puntje 2, 3 én 4. Helaas niet met punt 1 en ik geef hem toch niet af 🙂 Maar hij zal wel bestaan je ideale man, ik hoop mee dat je hem snel tegenkomt.

  2. Misschien moet je eens naar een vrijwilligersactiviteit van EVA vzw gaan, daar lopen zeker zulke exemplaren rond. Maar niet die van EVA Vlaams-Brabant. Onze mannelijke vrijwilligers zijn geen vrijgezel meer 🙂

  3. Ik vind het helemaal niet wanhopig om bewust en actief op zoek te gaan naar een fijn iemand om je leven mee te leven – zélfs niet als je dat doet op een datingsite … Ik deed het zelf, en vond er – oh cliché – de liefde van mijn leven. Als we allemaal dezelfde tijd, energie en moeite zouden stoppen in ons relationele leven als in ons werkleven (niemand vindt het wanhopig om te “zoeken” naar een boeiende job, toch?) zouden er waarschijnlijk meer mensen privé ook gelukkig zijn. Toegegeven, ik koos na een mindere ervaring voor een betalende, professioneel opgezette site: dat filtert de lolbroeken en de mannen die enkel plezier voor een nachtje zoeken er toch al uit. Maar wanhopig omdat je het heft in eigen hand neemt en op zoek gaat naar een partner? Als aanvulling op (en niet als invulling van) je persoon en je leven? Nee, dat wil ik niet gezegd hebbben. Ik heb ook lang gedacht dat het wel “vanzelf” zou komen, maar dat wachten begon toch wat lang te duren. En met de tijd begon ik te beseffen dat de kans dat het ideale plaatje zich spontaan aan mijn deur zou melden bijzonder klein was … Schaam ik me dat ik de liefde vond via zo’n omweg? Verre van, ik ben fier dat ik kon erkennen wat ik wou, en er werk van gemaakt heb om dat te krijgen! Just saying, en ieder z’n mening, natuurlijk 😉

  4. Ik vind je altijd zo genuanceerd maar nu vlieg je toch wel echt kort door de bocht voor wat betreft datingsites. Iedereen heeft recht op zijn of haar mening natuurlijk maar er zijn best wel leuke mensen te vinden op datingsites. Er zitten minder fijn besnaarde individuen op maar die vind je in het echte leven ook (ref: Dirk)
    Is het de ideale manier? Waarschijnlijk niet, het is gewoon een manier.
    Ik hoop dat hij snel aan je deur belt de ideale man!

    • Hee 10a, dat geloof ik zeker! Ik ben gewoon zelf zo een twijfelaar, en als ik dan de moeite doe eens op zo’n gratis website te kijken, dan zie ik natuurlijk meteen (en vooral 🙂 ) de enge dingen 🙂 waardoor ik snel kan denken ‘toch maar niet’.
      Ik geloof zelf wel in de meer professionele en dus betalende sites, denk dat dat een ander publiek aantrekt (maar die stap zetten is ook moeilijk) en ik zou zelf liefst in zee gaan met Duet (relatiebemiddeling), maar dat is op dit moment veel te duur voor mij.

      • Duet zou ik ook het liefste doen, maar dat is hier helaas ook een te grote hap uit het “single mon” budget.

      • Verwacht van Duet ook niet te veel, zeker niet met de criteria die jij aangeeft. De vissen in hun vijver blijken ook beperkt. ik begon ooit aan hun traject en kreeg na een uitgebreid ingevulde vragenlijst de reactie dat ik te groot was om via hen een match te vinden. Ik ben 1,76m. Dat vond ik zelf nooit een probleem (ik had eerder gedacht aan mijn verlatingsangst, onzekerheid, … als mogelijke issues) en had zelf geen restricties opgegeven qua lengte. Maar zij zagen het als onoverkomelijk…

  5. Mijn voorwaarden zouden wat anders zijn, maar voor de rest herkenbaar. Alleen lijkt op dit moment niet enkel een datingsite, maar ook een relatie me zo’n gedoe, terwijl we het met ons tweetjes prima doen.

  6. Ik weet niet of je graag danst, maar ik zie je meteen al in mijn verbeelding ronddartelen op een boombalavond, of het Boombalfestival. Ik ga er zelf ook heel graag en de mensen daar zijn echt wel een beetje ‘jouw’ genre. Ken daar ook wel wat toffe mannen, sommige nog vrijgezel, dus ja… En een supergoeie danser hoef je niet te zijn, er zijn altijd beginnerscursussen of workshops, zo leer je snel mensen kennen!

  7. Een mooie wishlist, ik hoop dat hij snel op je pad komt. Ik wil toch even melden dat er ook intelligente mannen op datingsites te vinden zijn, mogelijk zelfs bruinogige, vegetarische, ambitieuze hippies. Al geef ik toe dat het wel enig zoekwerk vraagt. Ik wou eigenlijk ook liefst een vegetariër, maar die bleken schaars te zijn. Het werd een vleeseter die het niet erg vindt al eens vegetarisch voor me te koken en als hij vlees wil eten dat zelf klaar te maken. Ik vond dat als compromis wel ok. Stiekem had ik wel gehoopt er een vegetariër van te maken, maar dat is nog steeds niet gelukt.

  8. Ik begon te lezen en dacht: dit gaat over Martijn. 🙂 Maar die heeft geen grote bruine ogen. En is geen vrijgezel meer. 🙂

    Maar verder onthoud ik dat je op zoek bent naar een hippie met een goede job en ambitie. Zou het kunnen dat die deelverzameling sowieso al heel klein is? 😉

  9. Gevoelsmatig matchen punt 1 en 2 niet echt met punt 3. Maar dat kan ook gewoon aan mij liggen.

    Wel positief: jij zal nooit mijn man stelen en ik nooit de jouwe. Zonder op tijd en stond mijn stukske vlees word ik namelijk een vervelend stuk chagrijn… 😉

  10. hehe in mijn vorig leven zou mijn ideale man wellicht op jouw lijstje lijken.
    maar toen kwam ik mijn echte, vleesetende, voor een groot amerikaans bedrijf werkende, blauwogige man tegen en klikte het ook (en nog steeds) :-).
    moraal van het verhaal … op tijd de criteria minder streng maken als de ware voor je neus staat he ;-)!
    wat het ook wordt: succes ermee en anders is jouw laatste zin ook prachtig.

  11. Wat ik nog zelf dacht op de reactie die zeiden:

    (a) dat je nog zo vaak over Dirk praat en daarmee vergelijkt:
    -> vind ik op zichzelf geen probleem, toont in elk geval ook dat je weet wat je wil, wat me goed lijkt.

    (b) ‘hoe langer je alleen bent, hoe kieskeuriger je wordt’
    -> dat denk ik ook, ja. Op zichzelf denk ik ook dat dat niet zo erg is. Ik denk eerlijk gezegd dat nogal wat mensen kieskeurig worden op een bepaald punt in hun leven. Denk midlife crises en in het ergste geval daaruit volgende scheidingen. En ik spreek uit ervaring als ik zeg dat daar niet eens midlife crisis voor nodig is.
    Ik denk ook dat verliefd worden onder meer de functie heeft ons wat irrationeler te laten worden. Zoals Greet: ze wilde een vegetariër maar het werd een vleeseter. Op het moment dat het om een concreet iemand ging, lukte dat. Dan begint ook het spel: elkaar proberen te veranderen, tegenwerk van de ander, ik denk dat dat het allemaal interessant maakt.
    Maar het lijkt me fout te denken dat die compromissen al gevonden moeten worden voor de liefde er is. Laten we vooral slimme eisende rationele vrouwen blijven. nu alleen de liefde nog.

  12. Pingback: Prinses is een binge-sleeper | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

