Two days off? Prinses heeft een gek idee – doe je mee?

Door omstandigheden kwam ik op de website van een inspirerende plek terecht. Ik zag dat je aan yoga kon doen voor het ontbijt, en dat er ruimte was om te wandelen, te mediteren, stil te zijn, in gesprek te gaan.

Ik voel al een tijdje een honger. Naar even dat stapje achteruit, even gaan nadenken met mezelf. Verstillen. Vertragen. Afstand nemen. Denken. Doordenken.

Ik mailde de plek en vroeg of ik daar terecht kon met die nood.
Het antwoord kwam net en was ‘nee’. Ze werken enkel voor groepen.

Wat jammer, dacht ik.

En toen ging ik pompoensoep maken. Het huishouden heeft hier best te lijden gehad onder een vreselijke drukte, en het doet me zo veel deugd gewoon even te vertragen, de eenvoudige handeling te doen van het snijden van een pompoen, even op ’t gemakje, zorg dragen voor dit huis en zijn bewoners.

Die momenten bieden ruimte voor ideeën. Ik dacht: ‘waarom doe ik niet gewoon alsof ik een groep heb en vraag ik wat losse mensen om samen daarheen te gaan?’.

En vervolgens dacht ik: ‘waarom maak ik geen groep en maken we er ook echt wat van?’.

Het idee evolueerde tot: two days off. Even weg, even gaan nadenken, met een groepje mensen die daar ook aan toe zijn. Niet het uitwisselen van huis-, tuin- en keukentips, maar het echte gesprek aangaan met onszelf en elkaar. Waar sta ik, wie ben ik, wat wil ik? Vanuit professioneel standpunt heb ik één en ander in huis om daar een programma rond uit te werken met individuele activiteiten, activiteiten in groepsverband, activiteiten in tweetallen, en veel ruimte tussendoor om te wandelen, thee te drinken, even alleen te zijn, yoga voor het ontbijt en biologische voeding. En misschien hebben mensen die daar behoefte aan hebben daar ook wel ideeën over mogelijke activiteiten.

Dus. Two days off.
Doe je mee?

Bedenk: het is een embryonaal plan. Nog geen concrete plannen voor data, prijzen van het verblijf, invulling van het programma. Wel ideeën.

Maar als je denkt ‘ja!’, mail me dan even. Op prinsesopdekikkererwt@outlook.be. Zet in het onderwerp: two days off.
Beschrijf me heel kort wie je bent, en waarom je graag ‘two days off’ wil, wat je daarvan zou verwachten. Dan ga ik eens kijken of we dat kunnen organiseren.

34 gedachtes over “Two days off? Prinses heeft een gek idee – doe je mee?

  1. Wat een leuk idee, hou me zeker op de hoogte!
    Ik zie ik blogland veel vrouwen rondlopen die moeilijkheden hebben met ‘tijd’ en die hun weg zoeken in hun prioriteiten waar ze die beperkte 24u per dag aan willen en kunnen besteden.
    Het lijkt me zo mooi om eens samen “aan den lijve” te kunnen ondervinden wat het met ons doet om eens twee dagen voor onszelf te hebben, voor bezinning en thee en goede gesprekken en wandelen. Ik denk dat er vanzelf naar boven zal borrelen wat écht belangrijk is, en dat we daar ook mekaar in kunnen helpen qua reële verwezenlijking.

  2. Lees ik het nu pas… elke dag geef ik (mama met 4 kinderen) mijzelf sowieso een uur wandelen met mijzelf kado. Ik laat mijzelf gewoon lekker uit, zoals anderen hun hond uitlaten. Ik doe het nu sinds 2 weken iedere dag en ik voel me gewoon een ander mens! En een week langer op het vakantie adres blijven terwijl de rest van het gezin alvast naar huis ging ga ik ook elk jaar herhalen 😉 Wat een heerlijke tijd was dat. Het doet me hier een beetje aan denken, aan je idee. De tijd voor jezelf nemen en je niet schuldig voelen en gáán en dóen. Alleen is het makkelijker als je kinderen wat groter zijn en je iemand in huis hebt ’s avonds, zoals een 18 jarige dochter 😉 Jouw tijd komt ook weer! En ik ga/doe graag mee als ik kan!

  3. Als tijd en gelegenheid en geld het toelaten, leest het als een heerlijk plan. Neen, het leest sowieso als een heerlijk plan, waar ik graag aan meedoe als…. zie mijn eerste zin.

  4. Pingback: Two days off: het vervolg | En ze leefden nog groen en gelukkig

  5. Deze post is blijkbaar gepasseerd op een moment dat ik even niet mee was in het blog lezen.Ik ben geinteresseerd, alleen weet ik niet of ik over de middelen financieel dan zal beschikken om effectief te kunnen meedoen. Gezien mijn huidige situatie. Maar dat hoor ik wel als de plannen concreter zijn hé

  6. Pingback: Prinses is een struisvogel | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

