Vakantie

Ik schep het stoofpotje met venkel dat ik net gemaakt heb in potjes en stop het in onze tas. We gaan het bos in, ik spreid een dekentje en we eten in de avondzon.

We gaan zwemmen met vrienden in een zwembad waar het water heerlijk warm is. Voor Babybroer is dit zijn derde zwempartijtje ooit. Hij geniet met volle teugen en ik geniet van dat kleine lieve lijfje tegen mij aan in het water.

Ik lig op de trampoline bij vrienden. De kinderen rennen om me heen. Eén van de meisjes is een hondje en komt regelmatig een aai vragen. Ik zie de zon door de bladeren van de bomen boven me. Er bestaat niets meer buiten dit moment.

Slapend grut op de achterbank. Ik rijd sereen kalm naar huis met deze muziek op. Hoewel de voorbije dagen taai zijn geweest in de nasleep van de rechtszaak, en ik weet dat er nog een hele strijd zal volgen, ben ik gelukkig. Ik vraag me af waarom het vakantie moet worden, vooraleer we dit soort dagen kunnen hebben met elkaar.

9 gedachtes over “Vakantie

  1. Goeie muzieksmaak!! Met olafur ziet er alles er nog mooier uit. We gebruikten de muziek vorig jaar in de afscheidsviering van de oma van mijn kindjes, heel sfeervol

Geef een reactie

