Prinses koopt woorden

image

Als ik in de buurt van Brugge moet zijn, ga ik altijd even langs Symposion, de woordenwinkel. Er heerst een bijzondere sfeer, niet alleen door het gebouw en de producten, maar ook door de mensen die er zijn en werken. De plek voelt ‘bezield’. Ik ben erg gevoelig voor de sfeer die er hangt, en het lijkt telkens alsof er deurtjes open gaan in mijn hoofd, daar. Gedachten gaan stromen, ideeën poppen op, de wereld lijkt plots zo veel meer mogelijkheden te bevatten. Door de schoonheid, die me treft. En de woorden. Als het maar woorden zijn.

Meestal zou ik alles wel willen kopen. Vandaag beperkte ik me tot bovenstaande buttons en onderstaande kaarten. Ik heb veel woorden te geven aan mensen die me dierbaar zijn en de voorbije weken of maanden op een goede manier nabij waren. Dus zit ik aan mijn bureau, met kaarten waar ik kippenvel van krijg, en durf ik het bijna niet: opschrijven wat ik wil zeggen. Maar met een Symposionkaart weet ik dat ik –  zelfs als ik de woorden niet vind – iets moois stuur.

image

P.s. Ik maak geen reclame op mijn blog. Ik deel soms wel dingen waar ik blij van word, zoals in bovenstaande post. Of hier. En hier.

9 gedachtes over “Prinses koopt woorden

  1. In St-Niklaas hebben wij ook zo’n winkeltje waar ze net dezelfde kaarten en buttons verkopen,
    Het Monument.
    De eigenares is een heel lief en meevoelend mens en ik kom er graag.
    Ik zeg haar altijd dat ze “troost” verkoopt en inderdaad, als ik zelf de woorden niet vind, kan ik ze daar altijd kopen 🙂

  2. O ja dat winkeltje maakt een groot deel van mijn tienerjaren uit. Ik probeer er, als ik binnenkort nog eens in Belgie ben, nog eens binnen te springen… Als tiener hadden we daar bezinningen. En ging ik er geregeld met mijn beste vriendin even langs. Sweet memories!

  3. Ik vind het mooi. Dat je je dankbaarheid aan mensen wil overbrengen. Dat je de dingen niet vanzelfsprekend vindt, zo ontzettend niet vanzelfsprekend, dat je er geen woorden voor hebt. Schoon.

Geef een reactie

