Test je Karma!

Als je zeven van de tien onderstaande vragen met ‘ja’ kan beantwoorden, heb je een slecht Karma.

1. Viel je auto stil tijdens het rijden vandaag en was er geen beweging meer in te krijgen?
2. Moest je vervolgens 2 uur en half wachten op de pechverhelpingsdienst?
3. Stuurde de pechverhelpersdienst een sleepwagen in plaats van een reparateur omdat ze het te druk hadden, waardoor je auto nog steeds dood is en ergens bij een garage staat? Heb je geen flauw idee wat er mee scheelt en weet je dus niet of je ‘m ooit nog terug krijgt en of je ermee naar het werk zal durven rijden? Heb je een traan weggepinkt waar de sleepdienstmeneer bij stond?
4. Moest je daardoor 22 km fietsen vandaag, terwijl je je afvroeg hoe je dat vroeger deed in het autoloze tijdperk (OMG, ik was écht een held toen, dat ik in de winter met twee kinderen ALLES met de fiets deed…)? Stond daarbij ook je voorband eigenlijk te plat? En leek je 22 km lang tegenwind te hebben? En een zwaar verwaarloosde conditie?
5. Ben je door heel het zaakje 16 euro kwijt geraakt aan de babysit, en ben je een belangrijke klant vergeten bellen?
6. Krijgt je Babyzoon een tandje en ligt hij humeurig te brullen in bed?
7. Is het het begin van het einde van de maand en bestaat het getal op je rekening uit nog maar twee cijfertjes, en ligt het dichter bij nul dan bij honderd?
8. Heb je de vorige avond een intens doch mooi gesprek gevoerd met de ondeugdelijke man, waarbij je samen hebt geconcludeerd dat het ‘niet nu, waarschijnlijk nooit’ kan, omdat jullie beiden in het oog van een storm zitten en gewoon geen ruimte hebben voor iets nieuws? Heb je je daarbij gerealiseerd dat hij niet ondeugdelijk is, maar ook gewoon loeihard zoekend en vechtend om op zijn pootjes te vallen? Heb je je daarbij ook gerealiseerd dat je hem ontroerend mooi vindt, dat hij een fijne energie heeft en dat je wou dat het anders was? Of dat je minstens een keer een zoen mocht drukken op zijn linkeroorlelletje?
9. Heb je toevallig nog steeds een conflict met de onfrisse ex?
10. En ben je zo verantwoordelijk geweest in de winkel om druiven te kopen in plaats van chocola?

Ik heb tien keer ja. Het zit nog steeds niet mee, jongens. Weet niemand de karma-wash zijn?

*Zucht*

14 gedachtes over “Test je Karma!

  1. Jammer genoeg weet ik die karma wash niet zijn, maar ik heb wel ontzettend genoten van de manier waarop je dit hebt neergeschreven. Ook al was het allemaal niet zo fijn…

  2. Je gevoel voor humor heb je in ieder geval nog niet verloren… ’t Waren toevallig niet van die chocolade druiven met marsepein in? 🙂 Trouwens: ik vind je nog steeds een held(in), hoor! Maar Murphy mag nu wel stilaan zijn boeltje pakken…

  3. Ik lach hardop met je stukje, prinses, maar voel tegelijkertijd heel erg met je mee.
    Zelf heb ik ook een hele nare nare dag achter de rug, met een ja-antwoord op tien gelijkaardige vragen en erger. Ook mijn karma heeft heel dringend een wasbeurt nodig. Maar je stukje van vandaag maakt me aan het lachen door mijn tranen heen. Bedankt daarvoor. En hou vol. Het tij keert. Voor ons allebei. Anna

    • Ook nog erger? Jeetje, Anna. Ik denk aan je.
      Misschien kan ik beginnen met een keer een kaarsje branden voor ons. We roken ons Karma uit! x

      • Goed idee, ik steek hier meteen 2 kaarsjes (zijn theelichtjes ook goed? 🙂 ) aan. Hoog tijd voor een gloednieuw karma. Te starten vanaf NU!

  4. Ik vul eerlijkheidshalve ook aan met goede dingen:
    1. Buurvrouw die ik bel op zo’n momenten en meedenkt en doet wat ze kan.
    2. Ik heb de twee zonen gevoed en in bed gelegd met enige voortvarendheid, maar ik huil niet meer waar ze bij zijn en val ook niet uit tegen hen, ik ben een meer veilige mama. (Het gebeurde niet zo vaak, maar elke keer is te veel natuurlijk.)
    3. Ik kreeg het telefoonnummer van een opvoeder van de opvang van mijn zoontje ‘voor als hij iets kan doen’. Dat vind ik lief.

  5. Pff… Wat een dag! Hopelijk vandaag een beter dagje, waar er een knappe garagist je uitlegt dat je auto gratis en voor niks gefixt is. Wat denk je? 🙂 Ik zal duimen voor een good karma day today.

  6. Pingback: Prinses leeft weer | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

