Aauw

En toen ontdekte ik dat Dirk iemand anders heeft.
Aauw. Aauw.

Ze heeft hem ‘zoo’ (sic) lief.
En uiteraard heb ik het moeten ontdekken. Had ik echt gedacht dat hij zich aan de afspraak zou houden dat hij me op de hoogte zou brengen van zulk nieuws?

Maar goed, zo ontdek je ook eens van jezelf dat je met een fiets kan gooien met een baby op je arm, terwijl je voor heel de straat ‘lul’ en ‘leugenaar’ roept. Dat lucht op. Een heel klein beetje.

29 gedachtes over “Aauw

  1. Dat was te verwachten prinses. Vroeg of laat. Maar ach, kop op, de nieuwe vlam zal alles moeten doorstaan wat jij met hem doorstaan hebt. En dat is niet iets om jaloers op te zijn, toch? Sterkte. Je krijgt heel wat te verduren nu. Van nu af aan kan het enkel maar beter gaan. Ik duim voor je. Anna

  2. dat had je toch al een beetje door toen je hem had bezocht in zijn shelter? Vroeg of laat moest het er van komen. En als ze hem zoo lief heeft, dat zij dan maar mee de schulden afbetaald. Ocharm, ze weet totaal niet waar ze in beland is…

  3. Jullie zijn schatten. Ik gooide intussen ook nog met een houten trein, en een pakje koekjes. Gooien lucht zoo (sic) op. Het voordeel is dat de energie door mijn lijf pompt. Het nadeel is dat het vast van korte duur is.

    Dat hij iemand anders heeft, is te verwachten. Ze is vast ook niet de eerste/enige. Maar ik had met hem de afspraak dat hij zo fair zou zijn het mij te vertellen.

    • Lieve prinses, het lijkt me niet de eerste keer dat hij afspraken niet nakomt, of zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Hij is er blijkbaar niet toe in staat. Nog en paar jaartjes en jouw kleuterzoon is op dat vlak volwassener dan zijn biologische vader. En zie het positief, als hij er ooit ‘officieel’ mee buiten komt (al durf ik te betwijfelen of dat mens met haar 4 kinders effectief haar man zou verlaten)dan heb je alle troeven in handen om af te dwingen dat hij financieel bijdraagt en dat hij zijn schulden zelf betaalt. En dan geven we een feestje om dat te vieren 😉

  4. En dat em wel stilaan eens uit zijn toren mag komen om wat respect te tonen en te geven. Dat em zichzelf wijsmaakt wat em wilt, ge zijt de mama van zijn kinderen en dat is meer dan genoeg reden om dat respect op te brengen. Randmongool. Ugh. Koop ze een kaartje. Echt.

    “Veel succes met deze nieuwe mijlpaal in je leven.
    Groetjes.
    PS: stikt erin, broekventje.”

    Ik bewonder u echt, want met mij zou ’t hek van de dam zijn. Hou je sterk! ♡

  5. UIt eigen ervaring: zo’n afspraken worden nu eenmaal niet nageleefd, omdat de ander geen verantwoording meer aan je heeft af te leggen. Maar omgekeerd geldt dat ook: jij hebt je eigen leven nu en energie om daar iets fijns mee te doen 😉

  6. Brengt herinneringen naar boven…. ooit heb ik eens midden op ’t straat staan schelden. Achteraf zat ik te beven in mijn auto en herkende ik mezelf niet meer. Dat was tegelijk een dieptepunt en een keerpunt. Mijn slecht karakter komt hier direct boven en fantaseert hoe prinses haar 2 jongens voor een weekend afzet bij Dirk en zijn nieuwe “ik hem hem zoooo lief” en dan ineens duidelijk maakt dat vanaf nu de schulden worden overgedragen. 2 vliegen in 1 klap: financiële ademruimte en een weekend voor jezelf om tot rust te komen. Opgelost, klaar!

    • Niet alleen het slechtste kwam in mij naar boven (ook leerrijk, dat ik daar blijkbaar totaal op flip). Ook de speurneus. Madam heeft vier kinderen en is netjes getrouwd. Ik weet intussen de naam van haar husbie. …

      • Het flippen, de speurneus, allemaal herkenbaar…Nooit onderschatten tot wat een bedrogen vrouw in staat is! Sherlock Holmes kon in die tijd nog wat leren van mij. 😉
        Maar voorbij de gekheid, die 4 kinderen daar heb ik nu al medelijden mee.

      • Ik ook met die vrouw. Ik hoop dat ze niet echt overweegt om haar huwelijk op te geven voor zo’n nietsnut, want dat zou erg sneu zijn voor haar vier kindjes, haar man en uiteindelijk ook zichzelf. Vannacht had ik bedacht dat hij ook op haar zal parasiteren: energie, geld, …
        Intussen hoop ik maar dat ik hem niet tegen kom. Voor hem.

  7. Oh nee … Wat vreselijk om te ontdekken en wat grof van hem om je niet op de hoogte te brengen. En wat dom van ‘die ander’ om niet in te zien dat ze mogelijks een goed huwelijk opgeeft voor een man zonder toekomstperspectief. Maar dat, dat is nu haar keuze en beslissing en daar mag jij je niet druk in maken… Denk jij maar vooral en enkel aan jezelf en je zonen. En gooi maar eens goed met fietsen, houten treintjes… En schreeuw maar eens luid. Anderzijds is dit misschien ook een eerste stap om nog verder van hem weg te stappen. En zijn schulden inderdaad niet meer te betalen!
    Veel moed, Prinses! Een dikke knuffel xxx

  8. Pingback: Kim schreef en ik las | En ze leefden nog groen en gelukkig

  9. Pingback: Actie | En ze leefden nog groen en gelukkig

  10. Pingback: Good stuff | En ze leefden nog groen en gelukkig

  11. Pingback: Brief aan mezelf van één jaar geleden | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

