Prinses is er even niet goed van – soep!

Zorgen dat het niet in de soep loopt

Op de planning voor vanavond stond: SOEP. Dat betekent in dit geval niet dat ik groenten ging snijden, een uitje aanstoven, … Maar wel: de bestellingen in het excel-bestandje aanvullen, twee nieuwe soepen kiezen voor de volgende soepvrijdag (zijnde 6 maart), de betalingen oplijsten en aanduiden, het boodschappenlijstje opstellen, mensen hun keuze laten maken, de bioboer mailen om de groenten te bestellen, … Doe je even een spontane actie, bezwijk je onder de administratie ;).

Eerste gift overgemaakt aan Moeders voor Moeders

Ook even melden dat er op de eerste soepdag, zijnde 20 februari, 40 liter soep de deur uit gegaan is. Zoals beloofd heb ik voor elke liter een euro overgemaakt aan Moeders voor Moeders. Dat zal ik dus ook de volgende soepvrijdagen doen.

Er even niet goed van

Tijdens de soepadministratie duizelde het me even. Ik maakte lijstjes met namen van mensen die soep bestelden, voor zichzelf of voor het goede doel. Om mensen van het Lampeke een kopje warms te geven, om Moeders voor Moeders te steunen en om ons een leuke boerderijvakantie te gunnen. Me dat realiseren is even slikken. Ik zit hopeloos achter met mailen en antwoorden, en ik hoop dat ik er in zal slagen iedereen persoonlijk te bedanken, maar tot die tijd wil ik hier dankjewel zeggen. Het is eerlijkgezegd verbluffend warm, al die reacties. Ik ben er zo blij mee!

Nog meer soeps

Vorige week werd er kikkererwtensoep en wortelsoep geproduceerd. Volgende week zal het huis naar kaneel ruiken, want dan maak ik de verwarmende maaltijdsoep met linzen en pasta van de groene prinses. Een soep die ik altijd heerlijk winters warm vind met de kaneel als verrassende touch…
Ik kreeg een subtiele hint van een besteller die liefst pompoensoep eet… Nou, pompoensoep (soep van prei, selder en geroosterde pompoen) wordt de andere keuze dus! πŸ™‚

Keuze tussen kruidig en klassiek… Ik weet alweer wat ik zal doen de nacht van donderdag op vrijdag volgende week ;).

8 gedachtes over “Prinses is er even niet goed van – soep!

  1. Goed om te lezen dat je achterloopt met mailen en antwoorden, dat weet ik dat dat soeprekeningnummer wel een keertje komt… ;-))
    Ik hoop dat je voor jezelf ook een lekker kopje soep overhoudt.
    Marjolein

Geef een reactie

