Soep! De stand van zaken.

De voorbije dagen heb ik wat soepbestellingen verwerkt. Een paar litertjes worden hier opgehaald of ga ik wegbrengen, de meeste bestellingen zijn voor ‘soep voor het goede doel’. Intussen heb ik (op aanraden van een lezer) de Parel in Leuven gecontacteerd om daar de soep te brengen en wacht ik hun antwoord af.

Op het einde van de week zal ik eens in de cijfers duiken (hoeveel liter is er besteld, hoeveel gaat er voorlopig al naar Moeders voor Moeders van de opbrengst en hoeveel liter soep gaat naar het goede doel), maar hier alvast even een klein lijstje van ‘opbrengsten’. Weet je, ik heb erg getwijfeld om deze actie te starten. Omwille van verschillende redenen. Schaamte, verlies van anonimiteit, angst dat er niemand zou reageren, … Intussen merk ik dat ik ’s avonds de soepmailtjes met een glimlach op mijn gezicht zit te beantwoorden en dat ik er energie van krijg. En dat is erg fijn.

De opbrengsten, dus!

1. Ik heb mogen ervaren dat de blog-gemeenschap (schrijvers en lezers) lekker warm is. Niet alleen deelden een aantal mede-bloggers mijn oproepje, ook kreeg ik een aantal lieve, warme, oprechte mailtjes van lezers. Er tikten wat volgers aan en mijn statistieken pieken.

2. In de mailtjes met bestellingen kreeg ik vaak een persoonlijk verhaal. Zowel de leuke dingen des levens, als de verdrietige dingen. Ik voel me zo dankbaar en begenadigd dat mensen het vertrouwen vinden om een stukje van hun verhaal te delen. Dat ze me vertellen wat mijn verhaal voor hen betekent. Of dat ze zich verbinden met mijn verhaal, door aan te geven waar ze mijn ervaringen herkennen of delen.

3. Ik kreeg enkele mailtjes van mensen die eveneens een ‘destructieve relatie’ achter de rug hebben. Mensen die dus ook een Dirk hebben of hadden. Vrolijke verhalen zijn dat niet, maar ik ben nog steeds op zoek naar hoe het allemaal zo ver is kunnen komen, waarom ik in een relatie ben gebleven met iemand die niet goed voor ons was, waarom ik in hem geloofd hebt terwijl hij niets kon waarmaken, waarom ik mijn eigen grenzen totaal uit het oog ben verloren, en vooral: waarom ik nog zo lang naar zijn terugkeer verlangd heb, terwijl ik weet dat hij niet deugt. Verhalen van anderen daarover lezen, is geen pretje. Maar ik leer er wel van. En ik voel uiteraard een heel sterke betrokkenheid op die verhalen. Dank aan zij die durven delen over hun Dirken.

4. Zoals ik reeds schreef, krijg ik zelf energie van de actie. Eigenlijk is het best absurd: ik heb altijd tijd te kort en ben meestal moe, en nu ga ik nog eens een aantal tientallen liters soep maken. Strak plan. Maar hee, ik heb er zin in. Ik word er blij van. Dat telt. En gelukkig zijn er ook twee mensen die hulp aangeboden hebben :).

5. Er kwamen ook een aantal leuke mailtjes uit hoekjes van de wereld, met wat vakantie-aanbiedingen er in. Niet direct haalbaar nu, maar ik onthou het :). En wat fijn om verhalen-van-ver-weg te krijgen, en in het schrijven een zekere dicht-heid te ervaren… Dank!

Via deze weg hou ik jullie op de hoogte van hoe het verder gaat, met de soep, met de gift aan Moeders voor Moeders, met het goede doel en met onze vakantie.

Wil je nog soep bestellen? Dat kan! Graag een mailtje aan: prinsesopdekikkererwt@outlook.be .

4 gedachtes over “Soep! De stand van zaken.

  1. Dag prinses, ik heb net mijn bestelling betaald 🙂 Het is fijn dat je zo veel mooie reacties krijgt. Er is gelukkig wel nog heel wat warmte in de wereld, al zou je dat niet altijd denken op het eerste zicht. Veel succes nog!!

Geef een reactie

