Soep op vrijdag! *

soep

De hoeveelheden wafels die ik ooit gebakken heb om met de vereniging voor mensen met een handicap waar ik in de begeleiding zat, op kamp te gaan… Ik wil er niet aan denken.

Maar het bracht me op ideeën.

Zoals wel duidelijk is, is in mijn leven als alleenstaande moeder weinig ruimte voor extraatjes. Soms heb ik het daar volledig mee gehad. En aldus heb ik nogal impulsief een midweekje vakantie gepland in de Paasvakantie (op een boerderij aan de zee), voor de jongens en mezelf.
Een visakaart is handig, die doet het altijd. ’s Avonds zat ik me al af te vragen wat ik in godsnaam gedaan had. En hoe ik er van ga genieten, wetend dat het eigenlijk best een hap is uit ons budget.

Er voor werken, dacht ik. Ik piekerde wat over waar ik goed in ben en wat ik zou kunnen aanbieden. Soep, dacht ik. Ik maak wel aardige soep.

Aldus ontstond het idee: soep op vrijdag.
Op drie vrijdagen, met name 20/2, 6/3 en 27/3 bied ik graag soep aan. Wil je graag onze vakantie sponsoren? Je betaalt 5 euro voor een liter volledige vegetarische home made prinsessensoep, met biologische groenten (per datum zal je kunnen kiezen uit twee soorten soep). Binnen een straal van 10km van Leuven lever ik aan huis, of we spreken af dat je het komt ophalen.
Per liter, geef ik graag 1 euro aan moeders voor moeders . Dat leek me wel symbolisch.

Ik zou heel graag 35 liter soep per vrijdag verkopen (dan haal ik mijn ingrediënten en kilometers er uit). Dat is 105 liter soep in totaal :). En ik vind het eerlijk gezegd reuze spannend of het gaat lukken. Uiteraard hou ik jullie op de hoogte via dit kanaal, ook van de gift die naar MvM zal gaan.

Dus bij deze een oproepje.
Wil je graag ons midweekje boerderij sponsoren, en daarbij ook iets geven aan het goede doel (moeders voor moeders)? Doe dan mee aan ‘soep op vrijdag’.

Wat moet je doen?
1. Stuur een mailtje aan prinsesopdekikkererwt@outlook.be.
2. Vermeld daarin hoeveel soep je wil bestellen (1 liter = vijf euro, waarvan 1 euro voor moeders voor moeders).
3. Vermeld welke vrijdag je graag soep wil: 20/2, 6/3 of 27/3.
3. Vermeld of je de soep graag wil laten leveren (voor 15 uur ’s middags, in een straal van 10 km rond Leuven) of wil ophalen tussen 20 en 21u. * Mensen die te ver wonen, mogen altijd de UPDATE hier onder lezen.
4. Dit oproepje mag ook verspreid worden :).

UPDATE (7 februari 2015): met dank aan de onderstaande reactie van Jolien, schaaf ik nog wat aan het plan. Als je te ver woont, maar toch wil steunen, mag je me een mail sturen.
Ik ga een vereniging zoeken die liters soep wil uitdelen aan mensen in armoede. Je kan dus een liter soep ‘weggeven’, en in één klap dus Moeders voor Moeders én onze vakantie steunen.

En dan maar hopen dat het niet in de soep loopt ;), om met een flauw mopje te eindigen.

35 gedachtes over “Soep op vrijdag! *

  1. Iedereen heeft recht op vakantie…
    Fijn initiatief, indien ik wat dichter bij Leuven zou wonen, zou je aan mij zeker een vaste klant hebben. Veel succes alvast, ik hoop dat je heel veel soep verkoopt 🙂

  2. Ik kijk eens hoe de routes van manlief lopen die vrijdagen 😉
    Beetje vijgen na Pasen, maar heb je niet geprobeerd om te boeken via Steunpunt Vakantieparticipatie? Als iemand van CAW bijvoorbeeld dat voor jou aanvraagt zou dat normaal in orde moeten komen. Zeer laagdrempelig, zeer weinig papieren nodig… Geniet van je weekje zee!

  3. Hallo Prinses

    Topidee! Wij doen mee, ik stuur nog een mailtje voor de praktische regeling.
    Wat een ondernemingszin zeg.
    Ik herken dat wel, dat schuldgevoel als je meer aan een vakantie of een uitje uitgeeft dan je zou willen. Maar de herinneringen die jullie eraan gaan overhouden, die gaan onbetaalbaar zijn.
    Heb je genoeg grote kookpotten? 🙂

      • Wegwerp-literpotten die afsluitbaar zijn hebben wij hier ook “en masse”. Yoghurt-etende jongens… laat maar weten of je er iets mee kan doen.

      • Wie afhaalt kan misschien zelf een pot meebrengen? Past wel bij het concept van een groene prinses … Ik zal ook eens kijken of ik aan een aantal van die typische ronde litersoepdozen kan geraken.

      • Goed plan, maar eerst nog even het idee verspreiden, want tot nu toe geen bestellingen…

  4. Maar vind je het dan niet erg dat je niet meer anoniem bent? Er moet maar 1 mama van de klas van je zoon te weten komen wie je bent.. en de link van je blog kan bij iedereen belanden. Ik zou het als kind maar niks vinden als iedereen alles over ons priveleven zou kunnen lezen? Dit is geen kritiek trouwens, echt alleen maar bezorgdheid!

  5. Oh 😦 Ik woon helaas in het verre West-Vlaanderen, maar zou je toch ook willen sponseren hoor…
    Misschien via een gewone sponsoring dan? Ik wil gerust iets storten… Als je een rekeningnummer achterlaat ergens, stort ik iets, en dan kan je bijvoorbeeld voor die waarde soep uitdelen? 🙂

    • hee Jolien, je brengt me op ideeën! ik ga contact opnemen met een armoedevereniging in de buurt en ze soep aanbieden. de mensen die dan graag sponsoren, maar te ver wonen, kunnen dan even met mij afspreken en drie vliegen in een klap slaan: moeders voor moeders financieel steunen, soep voor een vereniging in het Leuvense en vakantie van prinses en co sponsoren….!

  6. Pingback: Bio-vegetarische soep te koop! | Nachtbraker

  7. Pingback: Soep op vrijdag: update | En ze leefden nog groen en gelukkig

  8. Pingback: Een lepeltje geluk | darling doormat

  9. Ik wil graag soep van je kopen, maar Gent ligt nu toch wel wat ver van Leuven… Ik maak reclame voor jou op mijn blog, omdat ik van mening ben dat iedereen recht heeft op vakantie, en omdat Moeders voor Moeders een héél mooi initiatief is dat ik een warm hart toe draag.

  10. Pingback: May I have your attention please? | Bubbliciously me

  11. Ik wil ook graag meedoen! Woon ook in W-Vl, dus iets te ver. Maar het is een mooi initiatief waar ik graag aan bijdraag! Het idee dat je 3 mooie doelen sponsort.. Hoe geraakt mijn 5€ bij je?

  12. Wel, ik woon in Leuven en doe graag mee met dit leuke project. Ik vind het geweldig!
    Ik stuur je een mailtje met meer info 🙂 En ondertussen schrijf ik er ook iets over op m’n blog!

  13. Pingback: Soep! De stand van zaken. | En ze leefden nog groen en gelukkig

  14. Pingback: Prinses krijgt het warm | En ze leefden nog groen en gelukkig

  15. Pingback: Soep… Van kikkererwten! | En ze leefden nog groen en gelukkig

  16. Pingback: Soep! Karin van het Lampeke aan het woord | En ze leefden nog groen en gelukkig

  17. Pingback: Nog 50 liter tot de vakantie… | En ze leefden nog groen en gelukkig

  18. Pingback: Finally: soepvakantievertelsels | En ze leefden nog groen en gelukkig

  19. Pingback: Vriendenboekje | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

