Prinses zegt dank

Dank Babyzoon
Voor slaap & ondeugd

Dank Babyzoon. Ik hield al wel wat van je, maar nu blijkt dat je tot 7u kan slapen en dan nog een half uurtje bij mij in bed wil dutten, waardoor we overal te laat komen, ben ik helemaal gek op je.

Dank aan zij die me woorden geven
Voor licht

Dank mensen-die-me-mailen-of-die-hier-reageren met woorden-die-me-deugd-doen, aan het denken zetten, op ideeën brengen, of waar ik me gewoon erg begrepen door voel. Soms krijg ik beelden in mijn hoofd, van een spinnenwebje dat zich vormt, rondom mij, met op elk ‘kruispuntje’ een lichtje, en dat die lichtjes beurtelings … wel ja, oplichten. En dat is schoon.

Dank Kleutermans!
Voor leven-in-de-brouwerij

Dankjewel Kleuterzoon, voor je goesting om de kerstboom op te zetten, het gezellig te maken, duizend dingen te maken met Lego die je me dan toont, vol verontwaardiging omdat ik niet onmiddellijk zie dat het een robot is. Wat voor moeder ben ik toch? 😉

Dank werk
Voor mogen betekenen

Dank werk, om me bij de zaak te houden. Me soms opnieuw mee te nemen in die flow van gedachten en daden, waarbij ik tijd en honger en spierpijn en moe vergeet, omdat ik zo in het moment ben.

Dank Dr. Neal D. Bernard
Voor wat misschien het definitieve einde is van mijn gesnoep

Dank Dr. Neal D. Bernard, met je boek ’21 dagen vegan’. Ik ben al lang vegetarisch. Toen ik je boek aan het lezen was, vroeg ik me aanvankelijk af waar er voor mij nog winst te behalen is, omdat de dierlijke producten die wij gebruiken minimaal zijn, met name kaas, af en toe een ei in de cake, koffiemelk. In een paar rake paragraafjes heb je me zo ver gekregen dat ik de eieren en de kaas uit de koelkast liefst weg wil geven. Als ik nu een ei zie, denk ik aan pootjes en veren. Bij kaas, denk ik aan vet. En daar gaat de goesting van over. Ik ben gemotiveerd om je kuur te testen en zo hopelijk wat energieker te worden, en wat beter in mijn vel te zitten. Je verhalen over cholestorol, suikerziekte en hartaandoeningen waren voor mij concreet genoeg om gestopt te zijn met snoepen, en dat maar liefst al 24 uren.

Dank schrijfster
Voor je verhaal

Dank Marie Darrieussecq, voor je prachtige roman ‘White’, waar ik helemaal ingezogen word, en waarbij ik de wereld om me heen vergeet. Wat een bijzonder en geniaal boek, ik vind het jammer dat ik het einde ervan nader.

Dank Dirk
Of niet dank-Dirk?

Dank Dirk, voor de soep die je had klaar gezet. Ik denk veel na over afstand en nabijheid. Dat ik je niet had moeten toelaten te komen en me te helpen toen het slecht ging. Maar goed, was er een andere optie? Dat ik wat koeltjes en afstandelijk tegen je moet blijven doen. Dat je me uiteindelijk in de steek hebt gelaten op een niet zo nette wijze. Dat ik daar verdriet van heb. Dat ik je soep dankbaar oplepel, je de vuilniszak laat buiten zetten, je de luiers van Babyzoon laat wassen en je een kerstboom laat leveren, vervult me met allemaal tegenstrijdige gevoelens. Zoals dat vertrouwde gevoel van ‘wij’. Zoals ‘vrede in huis’. Zoals ‘kom terug!’. Zoals ‘het is even goed zo’. Zoals ‘dankjewel’. Zoals ‘ga weg’. Zoals ‘niet te dicht’. Zoals ‘niet dicht genoeg’. Zoals ‘je moet niet denken dat ik dankje ga zeggen’. … En dan is het niet eens die tijd van de maand, moet je nagaan.

Dank huisbaas
Voor spullen

Dank huisbaas, omdat we even mochten komen kijken naar de spullen die jullie weg willen doen bij het verhuizen. Zo zijn we nu een perser voor appelsienen rijker, evenals een paar goede warme dekens. Wat fijn dat je aan ons gedacht hebt.

Niet geluk maakt dankbaar, maar dankbaarheid maakt gelukkig. Toch?

3 gedachtes over “Prinses zegt dank

  1. ik had gisteren een blogpostje gelezen over dankbaarheid dat gelukkige maakt en niet omgekeerd. Over elke dag oplijsten waar je dankbaar voor bent, zodat je op zoek gaat naar de positieve dingen in je leven en niet zo veel meer tegen de negatieve botst. Maar kijk, je bent me voor. Super van je 🙂

    En super die babyzoon die een langslapertje wordt. Dat nieuwe ritme zal je wel deugd doen!

    bedankt om je kleine geluk met ons te delen

Geef een reactie

