2,5 x ziek

En dan zijn we met ons drietjes 2,5 x ziek.

Jihaa, zo’n dagen. Babyzoon was al een paar dagen aan het sukkelen, met diarree, gebrek aan eetlust, slechte nachten en mopperdagen. Kleuterzoon riep vanochtend om 6u en rende naar de wc (wat ook wel heel schattig was op een manier). Omdat hij verder stuiterde van energie, met smaak een boterham at en geen buikpijn meer had, heb ik hem maar naar school gebracht. En mijn hoofd weegt ongeveer 200 kilo wat zwaar weegt op mijn schommelende maag.

Ik maak maar even gebruik van Babyzoondutje om wat te rusten, en leg de frustratie dat er op zo’n dagen helemaal niets meer gebeurt (opruimen, wasmachine leeg halen, werken, …) maar even naast me neer. Samen met de vraag hoe ik ze vanavond in bad ga doen. We’ll see, en ik heb geleerd dat zo’n dagen ook voorbij gaan.

Morgen beter.

 

11 gedachtes over “2,5 x ziek

  1. Bij ons gaan we de kindjes sowieso maar 2 keer per week in bad: op woensdag en op zondag. Te veel gedoe (hoewel ze ’t leuk vinden!) maar het is ook niet nodig. De oudste heeft een heel droge huid en water en zeep drogen die nog meer uit.

    Veel beterschap daar!

  2. Wees gerust, ik schrob hun velletjes er niet af. Ze gaan om de 2 à 3 dagen in bad, maar een baby die diarree heeft, kan wel eens een schuimbeurt gebruiken, geloof me.
    Dafalgan is mijn beste vriend vandaag :), alles is gelukt.
    (En nu naar bed!)

  3. Je kan zo’n koortstige, morstige periodes ook zien als je lijf dat zich voorbereidt op een nieuwe fase: je zweet het oude er letterlijk uit en keert rijper terug. Klinkt zweverig, maar je kan het ook zo zien: je lichaam dwingt jezelf te rusten (jouw geval), en de kinderen mogen weer even klein en behoeftig zijn. Tijd om op te laden, om het cliché te zeggen. Misschien helpt dat om het goede te zien?

  4. Ook van hieruit veel beterschap voor de zieken!
    Zoals je zegt, niets tegen te doen, je kunt je er beter letterlijk en figuurlijk bij neerleggen.
    Neem maar de rust die jullie nodig hebben …

Geef een reactie

