Prinses wordt mevrouw

Nee hoor, ik ga niet trouwen.

Jammer.

Maar iets vreemds vindt plaats. Ik transformeer een ini-mini-beetje.

Gejurkt en gehakt

Ik ben altijd wel verzorgd geweest. Ik heb geen broeken (enkel een joggingbroek voor als ik alleen ben met de guys), wel jurken. Ik heb geen platte schoenen, enkel voor als ik zwanger ben en moet van de kiné, en ook voor als ik in het bos wandel. Ik kleur mijn haar blond, want anders is het een peper- en zoutkleur. Ik lak mijn nagels in een ondoorzichtig kleurtje, omdat ik er anders op bijt. Ik ga elke dag in de douche met permissie van de zonen die zich intussen al heel goed alleen weten bezig te houden, en gebruik een dag- en nachtcrème. Ik steek mijn haar op met kleine speldjes of met één grote, en meestal het laatste want dat duurt niet lang. Dat is het zo ongeveer.

Jurk met buikpijn

Het begon toen ik naar Gent moest en ik iets heel doms deed. Ik had berekend dat ik een eindejaarsuitkering ga krijgen, en stapte Cora Kemperman binnen. Dom, ja, want die eindejaarsuitkering is er nog niet. Ook niet op het moment dat mijn visa-saldo van mijn rekening gaat. Ik paste alle jurken die de dame van de winkel aanleverde. We hadden het uitgebreid over mijn taille en mijn maat (O MY GOD, ik had een Small. Cora Kemperman heeft vast zijn maten veranderd, want vroeger had ik vaak M of L). Ik ging buiten met een jurk die ik met mijn visa-kaart heb betaald, die ik goed kan gebruiken voor wat belangrijke gesprekken (professioneel) die gauw op de agenda staan. Maar thuis had ik al buikpijn, omwille van het geld (alhoewel de jurk niet belachelijk duur was). Ondanks de buikpijn, hing ik de jurk als een trofee aan de buitenkant van de kast. En paste ik ze nog eens. Blij :).

Rode lippen en zwarte wimpers

Vandaag ging ik met Babyzoon de stad in. Tot mijn eigen grote verbazing kocht ik rode lipstick. De roodste die ik kon vinden! En mascara. Heb ik niet meer in mijn handen gehad sinds ik 16 was. Tijdens het middagdutje van Zoonlief bracht ik het aan. Op internet zocht ik naar waar ik make-up advies kan krijgen in de buurt, en ik overweeg om mezelf eens een uurtje advies cadeau te doen.

Prinsessenhaar

Middagdutjes duren te kort. Op ‘the small things blog’ had ik een kapsel uitgekozen. Met een bus haarlak, rekkertjes, schuivertjes en een kam zat ik te knoeien toen Zoon riep. Ik liet hem in de badkamer verder spelen. Toen ik het kapsel ongeveer af had, keek ik rond me en was de inhoud van elke kast verspreid over de grond. Bedankt Zoon. *Zucht*. Maar wat ik in de spiegel zag, vond ik leuk. Betrekkelijk simpel om je haar op te steken op een ‘andere’ manier. Mijn haar leek van ver op wat de small-things-madam had gedaan, maar het zag er voor mijn doen erg professioneel uit. Volgende keer de droogshampoo gebruiken, dat helpt vast.

(Filmpjes om te leren je haar op te steken: http://www.thesmallthingsblog.com/. Vooral het professionele gekwetter van de dame die het voor doet is aangenaam.)

Transformatie

Een echt madammeke zal ik nooit worden. Daar heb ik te veel zonen voor, te weinig tijd en te weinig geld. Bovendien vind ik uiterlijk niet zo ongelooflijk belangrijk.

Maar het lijkt wel alsof de innerlijke groei nu plots naar buiten slaat. Alsof ik door alles wat er gebeurd is, nu ook een uiterlijke verandering moet doormaken om te markeren dat ik veranderd ben. Gegroeid. Terug (meer) in mijn kracht. Er min of meer boven op.

Met dat komt ook het gevoel dat het maar eens gedaan moet zijn met mijn troostgesnoep. Pudding maken ’s avonds omdat ik denk dat ik er me beter door ga voelen. En dan met maagpijn in bed. Of twee chocolaatjes per kop koffie. Een paar kilo minder zou leuk zijn, en mijn jurk zou er nog beter door passen. Eens kijken of ik genoeg veranderd ben om dieetplannen een keer te leren volhouden :).

 

2 gedachtes over “Prinses wordt mevrouw

Geef een reactie

