Structuuruur

Ik was een beetje verpletterd onder de verantwoordelijkheidsvereisten die bij het ‘goede moederschap’ hoorden, in mijn hoofd. Dat was: vers koken, elke dag. En gezond! En bio. B-I-O! Structuur bieden, duidelijkheid. Rust. Regelmaat. (…)

Op vakantie besloot ik wat meer de deur uit te gaan met de jongens. Voor hen, voor mezelf, omdat ik me opgesloten voelde.

Vandaag ondernam ik een anderhalf uur lange treinreis richting een vriendin, met kindjes. Toen we vertrokken, dacht ik: verdomme, waarom doe ik dit? Alle structuur overboord! Toen we de bestemming naderden, overtrok het en voelde ik me even de slechtste moeder ter wereld omdat ik geen jasjes bij had, enkel zonnecrème. Goede moeders lezen weerberichten. Maar toen kwamen we aan. De vriendin en ik kochten taart bij de bakker. Een grote slagroomtaart. Er was niets bio aan, en er zaten al helemaal geen groenten in. We dronken koffie. Babyzoon miste zijn dutje en at een stukje spons voor ik er erg in had. Kleuterzoon en ik sprongen om ter hoogst op de trampoline, en we achtervolgden elkaar tot hij lachend op zijn ruggetje lag en ik zo hard sprong dat hij niet meer recht kon komen. Dat was leuk. We misten de trein terug, besloten instant samen te eten daar (pasta met groenten, jawel), vriendin bracht me thuis met de kindjes (eeuwige dank!), en ik gaf Babyzoon zijn flesje, twee uur na het structuuruur, met een praline in mijn mond en een kop koffie, taterend met de vriendin in kwestie (in plaats van in absolute rust in de slaapkamer). Toen legde ik twee blije jongens in bed. Twee uur en half na het structuuruur (aarghl). We aten nog meer pralines. Vriendin vertrok, een andere kwam toe om iets op te halen, en dat niets opgeruimd was maakte helemaal niet uit. We zijn gewoon op de bank gaan zitten en hebben bijgepraat.

Misschien zat ik vooral opgesloten in mijn eigen hoofd.

Morgen eens kijken of de jongens er iets aan overgehouden hebben.

P.S. Ik heb een paar heel lieve mailtjes gekregen de voorbije weken. Ik beantwoord ze persoonlijk, beloofd. Dank, alvast.
P.S. Leuke tips en reacties omtrent wat je voor weinig geld met kindjes kan doen. Veel dank! Moest erg lachen met ‘op avontuur gaan’. Ik kan wel eens een avontuurtje gebruiken, stilaan ;). Haha. Nou, ik ben er het type niet voor, weet ook niet hoe anderen dat voor elkaar krijgen, en hoe je er überhaupt aan begint. Als er daar tips over zijn? 😉

Geef een reactie

