19

Aantal uren slaap: 0

Aantal wakkere kinderen: 2

Aantal uren rijles(*)(**) vandaag: 2

(*) ik ben daar laat mee, om ecologisch-principiële redenen

(**) en mijn instructeur begint al elke keer over een automaticske

Aantal keer binnenmonds gevloekt vandaag (niet netjes, ik weet het): 15

 

What happened?

Ik heb altijd meer werk dan ik tijd heb, dus heb ik besloten de avonduren (na kinderbedtijd) in te zetten voor werk. Minimum drie uren ’s avonds dus, om documenten te lezen en te beoordelen, opdrachten te evalueren en na te denken over dingen. Omdat ik daar een fris hoofd voor nodig heb dat ik niet meer heb na een dag moederen, wetende dat die dag om 5 uur begint, drink ik ’s avonds een pepdrank of een kop sterke koffie alvorens aan de slag te gaan. Niet alleen van de cafeïne blijf ik trouwens wakker, ook van de mentale nijverheid: een knopje aan mijn hoofd dat ik dan niet meer kan uitzetten, waardoor alles maar blijft malen.

Zodoende. Ik kroop er om 00:12 in, lag wakker tot 4u50 en toen vond BabyZoon dat het lang genoeg nacht was geweest.

 

Wanhopige vraag: heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat ik al overwogen heb: de onwillige vader aan de ketting hangen (je weet wel, met zo’n kanonbal aan zijn enkel). In de kelder wel te verstaan. En dan inzetten op dit soort ochtenden. Maar om meerdere redenen zal ‘m dat niet worden.

Tips zijn dus welkom.

Have a nice day!

 

Een gedachte over “19

  1. Pingback: Brief aan mezelf van één jaar geleden | En ze leefden nog groen en gelukkig

Geef een reactie

